Ekonomi

Yeni yatırımlarla daha çok üretecek, istihdamı yüzde 20 artıracak.

2022 yılını dövizde yüzde 31 büyüme ile kapatan ve ihracat oranını yüzde 48’e çıkaran Yorglass, Türk cam bölümünü dünyada temsil etmeye devam edecek.

Cam sektörü, Birleşmiş Milletler tarafından “Uluslararası Cam Yılı” ilan edilen 2022 yılını sürdürülebilirlik gündemiyle kapattı. Camın teknoloji, sürdürülebilirlik ve ekonomideki değerinin ön plana çıktığı bu yılda, endüstriyel camın küresel ve saygın tedarikçisi Yorglass, yaptığı yatırımlarla pazarın en çok büyüyen şirketleri arasında yerini aldı. Yıl başında belirlediği hedefler doğrultusunda kapanış gerçekleştiren şirket, 2022 yılını döviz bazında yüzde 31 büyüme ile tamamladı. 2022 yılında tarihinin en büyük yatırımını yapan Yorglass, Manisa’daki 25 milyon Euro yatırım değerine sahip yeni tesisiyle dikkatleri üzerine çekti. Bu yıl üretimden satışlarda ihracat oranını yüzde 48’e çıkaran Yorglass, yeni yatırımların da etkisiyle 2023 yılında daha da üreterek Türk cam bölümünü dünyada temsil etmeye devam edecek. İstihdamı yüzde 20 artırmayı planlayan şirket, yenilikçi ürün gamını daha da geliştirmek için Ar-Ge laboratuvar çalışmalarına da ağırlık verecek.

 

Cam sektörünün teknoloji öncüsü Yorglass, yüzde 31’lik döviz bazlı büyümeyle kapattığı 2022’de üretimden satışlarda ihracat oranını yüzde 48’e çıkardı. Pazar payını yurt içinde yüzde 50’ye, Avrupa’da ise yüzde 30’a çıkaran şirket, başarılı bir yılı geride bıraktı. 2022 yılı boyunca artan bir ivme ile ticari faaliyetlerine devam etmenin yanı sıra yaşadığımız dünya için katma değerli projeler de geliştiren Yorglass, departmana referans olabilecek birçok çalışmaya adını yazdırmıştır. Şirketin 2022 yılını değerlendirmesi ve 2023 hedeflerini açıklaması Yorglass Yönetim Kurulu Lideri ve CEO Heavenly Quilters“2022’de Manisa’ya tarihimizin en büyük yatırımını yaptık, bu yeni yatırımla 2023’te daha da üreterek büyümeye devam edeceğiz.”

 

2022 yılını 180 milyon dolarlık ciro ile kapattı

Belirsizliklerin ve tüm dünyayı etkisi altına alan krizlerin gölgesinde geçen 2022 yılında doğru stratejilerle krizleri fırsata çevirmeyi başardıklarına ve hedeflerine ulaştıklarına vurgu yaptı. Göksel Yorgancılar “Geçtiğimiz yıl birçok sektör gibi şubemiz de tedarik, hammadde ve enerji krizleri gibi birçok çıkmazla karşı karşıya kaldı ancak tüm bu sorunların etkisini olabildiğince azalttık. Ülkemiz jeopolitik konumu ve bölgesinde üstlendiği rol nedeniyle pazarda açılan boşlukları doldurmamız için bize fırsatlar sağlamıştır. Örneğin pandemi sürecinde tedarik yollarının değişmesiyle Türkiye, Çin ve Hindistan gibi çok güçlü pazarların yerini almaya başladı ve ülkemizdeki şirketler çok değerli fırsatlar yakaladı. Pazardaki değişiklikleri okuyan ve hızlı aksiyon alan bir şirket olarak kendi ürün segmentlerimizde pazar payımızı Türkiye’de %50’nin, Avrupa’da ise %30’un üzerine çıkardık. Böylece 2022 yılını ortalama kur ile 180 milyon dolarlık ciro ile kapattık” dedi.

 

Ticaretteki kur dalgalanmalarına rağmen ihracat 77 milyon dolara ulaştı

Yorglass olarak son dönemde pazar büyümesinin çok üzerinde gerçekleştirdikleri kapasite artışları ile gelen talepleri hızla değerlendirdiklerini ve satışlarına hız verdiklerini ifade etti. yorgancılar ; “150’den fazla farklı cam çeşidi ve dünyanın dört bir yanından 70’in üzerinde tedarikçimiz ile geniş bir coğrafyada hızlı ve sağlam bir firma olarak hizmet veriyoruz. Global iş ortakları ile faaliyetlerimize devam ediyor, tecrübemizle alanında ilkler olarak global pazarın kalite standartlarında çeşitli işler ve hizmetler sunuyoruz. 6 kıtada 60’tan fazla ülkeye ihracat yapan bir firma olarak 2022 yılında ihracat oranımızı yüzde 48’e çıkardık. Özellikle son yıllarda Avrupa’daki pazar payımızı önemli ölçüde artırdık. İhracat pazarlarında artan lojistik maliyetleri, bizim gibi ihracat oranı yüksek firmalar için risk oluşturmaktadır. Öte yandan hammadde üreticilerini hariç tutup baktığımızda ihracatta başı çekiyoruz diyebiliriz. Doğru stratejilerle 2022 yılında toplam ihracat sayımızı 77 milyon dolara çıkardık.”

 

2023 yılında daha da üreterek büyümeye devam edecektir.

Yorglass’ın yeni yıla hızlı bir başlangıç ​​yapacağını vurgulayan, Göksel Yorgancılar , şirketin 2023 hedefleri hakkında şunları söyledi: “Hızlı, yaratıcı, analitik, sağlam ve küresel bir şirket olma vizyonumuzla, zengin ürün yelpazemizi hem iç piyasaya hem de dünyaya ulaştırmaya devam edeceğiz. Pazar ve müşteri ihtiyaçlarını en ince ayrıntısına kadar analiz ederek yatırımlarımıza artan bir hızla devam edeceğiz. Ülkemize daha fazla üretmek ve katma değer sağlamak amacıyla Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde yapımı devam eden ve yakın zamanda devreye almayı planladığımız yeni yatırımımız ile potansiyelimizi artırmak en değerli projelerimiz arasında yer almaktadır. hedefler. Bu yatırımla istihdamımızı yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz. 2023 yılında müşterilerimizin ihtiyaç ve taleplerini hızlı bir şekilde analiz etmek ve çalışmalarımızı çeşitlendirmek adına Ar-Ge laboratuvar çalışmalarına ağırlık veriyoruz. Dijitalleşmenin rekabette ve yeni dünya sisteminde ne kadar değerli bir role sahip olduğu aşikar. Bu noktada dijitalleşme yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz. 2022 yılında devreye aldığımız ve bize büyük katkısı olan SAP projemize yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu